تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میرداماد، کوچه دامن افشار، پ 40، کلینیک دکتر دولتی

021-88881719

مشاوره و ویزیت آنلاین نوبت دهی و ویزیت آنلاین

روشهای لیفتینگ صورت توسط متخصصین پوست

با افرایش سن و گذشت روند پیر شدن پوست یکی از شکایتهای شایع مراجعین افتادگی پوست صورت بخصوص در قسمت تحتانی و فک می باشد و افراد بدنبال روشهای درمانی آن مراجعه می کنند.

افتادگی ها می تواند مربوط به کاهش حجم فرضا در رژیم های سخت و کاهش وزنهای شدید رخ دهد و یا بدون کاهش حجم در اثر گذشت زمان و روند پیری پوست در نتیجه شلی غلافها و بافت همبند زیر جلدی و عضله سطحی صورت(SMAS)  صورت گیرد.

اگر افتادگی ها شدید و بیمار سن بالا داشته باشد طبیعتا جهت لیفتینگ و درمان افتادگی بایستی روشهای جراحی مانند مینی لیفت یا فیس لیفت توسط همکاران چراح پلاستیک انجام شود.

اما در شرایط دیگر و نیز زمانی که به هر دلیل بیمار تمایلی به جراحی ندارد و یا جراحی برای وی مناسب نباشد متخصصین پوست از روشهای لیفتینگ زیر اسستفاده می کنند:

 

1- تزریق چربی صورت: تزریق چربی روشی مطمئن و نسبتا پایدار و طبیعی برای پرکردن کاهش حجمهای صورت است و اگر افتادگی ها در نتیچه کاهش حجم باشد قطعا سبب لیفتینگ و بهبود افتادگی صورت خواهد شد. ( جهت شرح کامل این روش به مقاله مربوطه در وبسایت مراجعه نمایید).

 

2- هایفوتراپی (HIFU):  هایفو مخفف High Intensity Focused Ultrasound می باشد و در واقع دستگاههایی هستند که امواج اولتراسوند (سونوگرافی) تقویت شده و متمرکز شده را به بافتهای زیرین پوست صورت و در واقع SMAS یا همان بافت عضلانی سطحی پوست صورت می تابانند و انرژی حاصله سبب گرما در عمق, جمع شدگی بافت و روند کلاژن سازی و سفت شدن بافتهای زیرین و پوست می شود. این روش راحت و بی درد و عارضه است. سالی یک بار انچام می شود و حدودا جلسه درمانی 45 دقیقه طول می کشد. معمولا با سه کارتریج عمقی, متوسط و سطحی روی صورت و گردن کار می شود. در واقع پروب دستگاه بعد از مالیدن ژل اولتراسوند به پوست روی پوست با فشار متوسط قرار داده شده و انرژی تخلیه می شود و طی 45 دقیقه تمامی قسمتهای صورت و گردن کار می شود. معمولا اثرات لیفتینگ حاصله از یک تا 2 ماه بعد پروسه شروع میشود و تا ماهها بهتر میشود. بهتر است سالی یک باراین روش تکرار شود و جهت جوانسازی و نتیجه بهتر سه جلسه ار اف فرکشتال نیز بدنبال آن با فواصل یک ماه انجام شود.

 

3- لیفتینگ با نخ (Thread Lifting): یکی از روشهای موثر و کاربردی جدید, لیفتینگ با نخهای قابل جذب خاردار و یا مخروط دار می باشد که در چند محل صورت جهت لیفت می توان کار گذاشت. موارد استفاده ابروها, خط خنده, تحتانی صورت و فک, ناحیه غبقب و گردن می باشد. نخها در واقع مانند داربستی در زیر پوست شل و افتاده در جهتها و بردارهای مشخص خلاف جاذبه کار گذاشته می شوند و به این ترتیب باعث بهبود افتادگی ها می شوند. نخها در بافت زیر جلدی و در واقع در هیپودرم یا بافت چربی زیر پوست قرار داده می شوند. انجام این کار بسیار راحت و سرپایی است و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. در واقع سوزنهای متصل به نخ وارد بافت زیر پوستی می شود و تخ متصل را در محل قرار داده و سپس سوزن و یا کانولا آن خارج شده و نخ باقی می ماند. خارها یا مخروطهای نخ در بافت زیر جلدی گیر کرده و با لنگر کردن پوست آن را در جهت مطلوب می کشند. از طرفی واکنش بدن به نخ (که در واقع از جنس پلی دی اکسون یا پلی لاکتیک اسید که هر دو قابل جذب هستند) سبب فیبروز اطراف نخ و در واقع سفت تر شدن نخ  و محکم کردن بردار کشش می شود و اثر نخ را تا یکسال  یا یک سال و نیم نگه می دارد.

در مورد لیفتینگ با نخ طراحی مناسب, استفاده از نخ مناسب و با کیفیت و مهارت و تجربه پزشک متخصص بسیار مهم است و بایستی رعایت شود.